Aktivity z kurzu 26.3. 2011

09.04.2011 13:58

 A  1 Hudba a emoce

Pustit žákům 4 hudební ukázky.Úkolem je poslechnout si je a napsat jaké emoce, jaké prostředí v nich hudba vyvolala a dát ukázkám název.

Vycházíme z toho, že změna nebo představa prostředí může změnit náladu. Psychologická literatura říká, že emoce jsou nezvladatelné, ale jsou ovlivnitelné (např. pomocí hudby a představ). Je dobré „zakládat si“ pozitivní vjemy, aby se člověk měl čím ovlivňovat. Hudba apod. v nás ale může vyvolávat i negativní emoce a pak je třeba tyto city umět komunikovat. Je třeba učit se zacházet se vztekem, protože je třeba umenšovat agresi.

Při pouštění ukázek žákům volíme hudbu přiměřeně věku (nedávat dechovku, žáci by ji nestrávili)

Naše ukázky: Enja: Orinaco Flow ; Janáček: Symfonietta 5; Hrubý: Lady G ; Simon Garfunkel: The Boxer

  

A 2

- žáci chodí po prostoru a vyjadřují emoce beze slov podle diktátu

- dělá nám problém „přehodit“? když jsme naštvaní a máme mluvit před dětmi

- máme doma vyjadřovat pozitivní a negativní emoce nebo ne?

 

 A 3 Smajlíci

- práce s pracovním listem, kde jsou různé ksichtíky

- řešíme, který se shoduje s napsanou vlastností či citem a který absolutně ne

- tento PL není vhodný pro etickou výchovu, protože obsahuje 70% negativních vlastností či citů – je třeba motivovat a vyzdvihnout pozitivní, ale nevyhýbat se negativnímu

 

A  4 Moje Depka

- výkresy, pomocí pastelek ztvárnit svou „depku“ (ne depresi jako nemoc, ale takovou tu špatnou náladu)

- depku ztvárnit jako fantastickou, pohádkovou postavu

„Na mě to působí, že ta depka má depku“


Tvorba webových stránek zdarma Webnode