Pozitivní hodnocení sebe

29.04.2011 23:25

  

A 1 Co se mi honí hlavou

Viz více pracovní list vpravo- Panáček se šipkami u těla s otázkami. Odpovězte si a napište k panáčkovi.

  •  pro co se mi nedostává slov
  • co mi leží v žaludku
  •  z čeho se mi podlamují kolena
  • na čem si stojím
  •  co se mnou pohne
  •  co mi zvoní v uších
  • co mi rozbuší srdce

 A 2 Strom sebeúcty

Nakresli si svůj strom: kořeny znázorňují schopnosti, kmen znázorňuje zkušenost,větve a koruna jsou výsledky toho, čeho jsme v životě dosáhli

  

A 3 Životní příběh

Namaluj svůj životní příběh na A3 – čím sis v životě prošel, co tě ovlivnilo, jaké události. Pak ve skupince společně proberou

 

A 4 Kdo jsi?

Po dobu 5min si dvojice kladou vzájemně stále dokola jedinou stejnou otázku otázku a druhý odpovídá; tak nalézají své charakteristiky „Já jsem ….“

Slouží k odkrývání rolí

 

A 5 Reklama

 Představ sebe pomocí jednoduchého inzerátu do novin nebo plakátu nebo hesla nebo pomocí brožury, televizního šotu či rozhlasového šotu, billboardu apod.

Dbát , aby nedošlo k zesměšnění či ponížení, vymezit hranice, vysvětlit rozdíl

                                                                

A  6 Osoby, které mě ovlivnily

 Napiš své jméno doprostřed a veď od něho paprsky dokola. Ke každému paprsku napiš jméno člověka, který ovlivnil tvůj život a podle míry vlivu namaluj délku paprsku – čím kratší, tím větší vliv.

 

A 7 Vyjádření vlastností pantomimou

– rozdělení do 5 skupin (kartičky 1-5)

Ve skupině vyjádřete pantomimou:

  1. ušlechtilost – laskavost, vlídnost, trpělivost, vytrvalost, upřímnost, pravdomluvnost, otevřenost, ochota, obětavost, pokora, skromnost, umírněnost
  2. spolehlivost, zodpovědnost, věrnost
  3. smysl pro humor, radostnost, pracovitost
  4. slušnost, ohleduplnost – empatie, vstřícnost, přátelskost
  5. poctivost, čestnost, spravedlnost – odvaha, statečnost, pečlivost, pořádkumilovnost, moudrost, šarmantnost

 Co pro tebe tato vlastnost znamená?

 

A 9 Nechci se chválit, ale…“ nebo „Chci se vám pochlubit, že umím dobře…“

-          vyzdvihnout pouze pozitivní vlastnosti

-          před aktivitou upozornit, že nikdo nic nekomentuje, aby se neuráželi, nekritizovali, neposmívali

 

 A 10 Konfrontuj rozdíly mezi dobrým a špatným

 kytaristou x bagristou x učitelem x malířem  x zahradníkem x lékařem

Najdi jednu společnou vlastnost, která z nich dělá ty dobré 

→ Radost z dobře odvedené práce, které předchází sebeovládání a překonávání překážek, ale odměna na konci je právě ta pochvala a radost.

 

A 11 Moje vlastnosti:

-          napiš na proužek papíru 10 svých dobrých vlastností a pod ně pod čáru 1 špatnou, kterou už nechceš

-          tu špatnou z lístku odtrhni, zmačkej a vyhoď do koše

-          na druhou stranu papíru napiš, jaký bude první krok, aby se ta špatná vlastnost znovu neobjevila

 Vysvětlit dětem, že se musí rozhodnout zbavit se negativní vlastnosti a pak to gesto koše má smysl. Budou se snažit s tím pracovat a zlepšit se.

 

A 12 Tři  divy světa  =  3 divy mého osobního života

-          ve skupinkách si porovnat své „divy“

 Nezapomínat malé děti stimulovat pozitivními věcmi: co bylo nejlepší? Nejhezčí?

Nezapomínat před dětmi žasnout nad věcmi, zážitky…a vzpomínat na to, co bylo pěkné.