Novinky
Domácí úkol z 10.3.2012
18.03.2012 18:17Domácí úkol z 25.2. 2012
09.03.2012 13:02Domácí úkol z 5.11. 2011
02.10.2011 00:00Kalendář akcí
Příští setkání 20.10.2012
02.03.2012 00:00Zkušenosti z vyučování ETV
Jana-učí 1 hodinu v 4. a v 5, roč., má nachytanou stejnou práci, v 4.třídě je práce skvělá, v 5.třídě je boj holek proti klukům a zhoršuje to práci, etickou výchovu učí ráda
Šárka-učila EV minulý rok,nyní zařazuje prvky etické výchovy do českého jazyka formou kolečka v pondělí, co bylo o víkendu a v pátek si posílají „elektriku“, hezkou hodinu měla,když četli článek o džbánu, pak ho modelovali z plastelíny,pak kreslili jakým džbánem by chtěli být/5.roč./
-Fanynka-Etická výchova v 1.roč.-přemýšlí jak to udělat, aby to bylo prožitkové-pracovní listy,chystá hry a díky pondělní ¼ hodině jsou děti rozvykládané a nebojí se mluvit,mají projekt“ v pondělí se nenudíme,pravidla třídy nachystáme“, v rámci kterého se navzájem lépe poznali i ona je, zlepšilo to vzájemné vztahy, projekt bude celoroční, bude pokračovat, mají obrázková pravidla, ona je nachystala,děti vybrali, chtějí spolupracovat
-v 5.roč.-dodělávají pracovní sešit ze 4.roč.“Radost ze školy“, na každé téma hledá ukázku z české literatury-prosba, omluva,vysmívání, po ukázce se děti rozmluví, pak si vymyslí hru a často všechno nestihne,děti to baví
-vždy mají dom.úkol na dané téma,někdo ho splní pouze 1 větou,někdo napíše krásné věci,z kterých se i ona sama učí
Petr-začal učit etickou výchovu v 7.roč.-6 dětí, z toho 3 rómské-nechtějí,neumí,nebudou. .neochota, učí 1 za 14 dní, prošel komunikací,zaregistroval pouze, že ho rádi vidí,výkřik na chodbě „už je tady“ a dostal portrét, v pondělí začne osobnost a sebehodnocení, v neverbální komunikaci rozdal lístečky-radost, smutek, hněv...měli obličejem vyjádřit pocity
Eva-neřeší formality, známky, povídají si o tom, co dělali o víkendu, dokážou se poslouchat, 1 to ale soustavně narušuje, šeptá si se sousedem dneška mají problém příjmout do skupiny někoho, kdo není kamarád, nebo když jsou 3, tak 4. k sobě nezavolají, nebo když jich je 5 a mají někoho poslat pryč,tak se vystrkují, chce na tom popracovat bez ponižovaní, spolupráce holek a kluků není problém, myslí si, že neumí zařadit vhodné aktivity,chce být jako Fanynka
Dodatek Tom:je nutné, když se mění učitel etické výchovy, je důležité, aby si před dětmi předali práci, děti to potřebují, těžko se pak navazují vztahy
Marcie-chybí jí práce, i když je doma s dcerou šťastná, vždy měla podrobnou přípravu,pak je hodina snažší, podle ní je důležité,aby třídní učil EV, kvůli lepšímu vztahu, myslí si,že každá hodina má být obohacena o prvky soc.pedagogiky, ev, musíme s dětmi i mluvit i když na úkor výuky, pak se nám to vrátí ve formě lepších vztahů
Věnka-závěr-musíme si hlídat didaktický cíl , vytipujeme si dovednost , kterou žáci potřebují nejvíc, uvážit, jestli otevírat další téma,když jsme ještě třeba nezvládli komunikaci, žáci jsou plní negativních pocitů a pak nás to odrazuje, dětem se ale „spoje“ objevují později,někdy i po letech, pamatujme na zcitlivění a nácvik konkrétní dovednosti v kruhu, tam, kde se cítí bezpečně, trénování hezkého pozdravu se může zdát zbytečné, otravné podávání rukou taky, ale pochopí to později
Míša-pořád čeká na pozdrav „Dobré ráno“ od ředitele, zástupkyně, sekretářky, školníka